Corrections

Through the Cracks believes sharing our mistakes is important.

If information is incorrectly stated as fact we will note the error here.

If you believe Through the Cracks has published incorrect information please email editor Khari Johnson at news [at] throughcracks dot com. 

Feb 29, 2016

In the original version of the article, “GovTrack asks the crowd to fund accountability of U.S. Congress” due to a cop editing error, we mistaken Founder of GovTrack Joshua Tauberer’s degree he earned while attending Princeton University. It was an undergraduate degree not a masters degree. Also we mistaken the publication he had been interviewed when he first mentioned the launch of GovTrack, it was the Princeton Alumni Weekly, not the Princeton Review (which is not associated with Princeton University). We regret the errors.

Dec. 9, 2015

In the original version of the article “In Other News: Reporters on Reporting” due to a copy editing error, we mistaken Christina Bellantoni position, she is the assistant managing editor of politics at the LA Times. We also regret to have mistaken Documentary filmmaker Carrie Lozano last name. Finally, the sentencing structure mentioning Yancey Strickler, the CEO of Kickstarter; who gave the campaign the biggest pledge, was suppose to be made to say that they had the most meaningful support vs the biggest support, since Kickstarter was not the campaigns’ biggest backer. We regret the errors.

Apr. 13, 2015

In the original version of the article “The biggest crowdfunding campaign you’ve never heard of” due to a misreading of a report, the original version of this story stated that donations of more than $5,000 make up 90 percent of donations from readers when in fact these sort of donations make up 43 percent of total revenue and 71 percent of membership revenue. We regret the error. Also the original version of this story said Voice of San Diego has “more than 1,200 members.” This sentence was changed to say “more than 1,900 members” because while the original statement was correct, Through the Cracks editors felt it was more precise to say more than 1,900 members. 

Also, in order to be more accurate, the sentence “Rivard is the first full-time hire to increase VOSD in years” has been changed to say “Rivard fills the first new VOSD reporting position since 2011 and is the first person hired to increase full-time editorial staff in years.” The first version of this sentence was poorly worded and vague.

Apr. 1, 2015

In the original version of the article “A Millennial’s plan to build a news startup, piece by piece”, in one instance editor David Forbes was referred to as David Foster. We regret the error.

Feb. 26, 2015

The original version of the story “Fed up with scandal and supposed media lies, ‘Unverified’ doc hits a nerve at UNC” stated that the 2011 Carrier Classic was played between UNC and University of Michigan when in fact the game played between UNC and Michigan State University. We regret the error.

Feb. 25, 2015

In the original version of the article “Polaroid photography of Britain’s most isolated community,” William Bligh was referred to as the commander of the ship The Bounty when in fact Blight commandeered the ship in an act of mutiny, ultimately landing on Pitcairn Island off the coast of Chile.

Nov. 22, 2014

Less than a correction and more of a mark of transparency, notes were added to the posts “Is Scoopshot a Photojournalism Game Changer” and “Rahja: ‘This Will be the Future’ of Photojournalism”to ensure Through the Cracks readers know that Editor Khari Johnson now works at Scoopshot.

In each of these posts it is made clear that Johnson did not discuss work as Community Manager at Scoopshot until after both posts were published and reported. Nevertheless, this information was shared to avoid any appearance of evasion.

Oct. 13, 2014

The original version of “Radio Ambulante Eyes Expansion, Wins Big 2 Years After Crowdfunding Campaign” stated that Radio Ambulante is based at KQED when in fact the radio program and podcast is based at KALW.